World Smile Day - Operation Smile

World Smile Day

I samband med World Smile Day anordnar Operation Smile en kampanj i sociala medier där du kan göra skillnad genom att dela ditt leende med en selfie!

Gör någon glad med ditt leende!

Visste du att ett barn ler drygt 400 gånger per dag? Samtidigt ler vuxna drygt 20 gånger per dag …

Ta en selfie där du ler och lägg upp på ditt konto på Instagram eller Facebook. Tagga någon du vill göra glad och lägg till: @operationsmilesverige och #deladittleende

För varje selfie med hashtag #deladittleende skänker vår partner Bontouch tio kronor, som går till att fler barn födda med läpp-käk-gomspalt får en operation. 

World Smile Day grundades för 20 år sedan av konstnären Harvey Ball som redan tidigare skapat Smiley-ansiktet, en bild som har kommit att bli den mest kända symbolen för leendet och goda handlingar, världen över. 

Ball ansåg att vi alla borde ägna en speciell dag varje år åt leendet och åt goda handlingar mot varandra. Han slog fast att den första fredagen i oktober varje år skulle kallas World Smile Day. Ända sedan den första World Smile Day, 1999, har dagen fortsatt att uppmärksammas runt om i hela världen, för att fira leendet och goda handlingar. Var med i kampanjen #deladittleende och gör någon glad i dag!

Se bidragen här


Bontouch är en prisbelönt digital design- och produktbyrå som samarbetar med olika varumärken för att skapa unika och digitala kundupplevelser. Med över hundra designers och ingenjörer hjälper de kunder världen över från sina studior i Stockholm, London och New York. Bontouch stödjer Operation Smile sedan 2015.

World Smile Day - Par ler för Selfie

Visste du att leenden verkligen smittar? Forskning visar att ditt leende får andra att le tillbaka emot dig. Och att det är svårt rynka pannan mot ett leende, glatt ansikte!

Läs mer om World Smile Day